Alla inlägg under februari 2013

Av nunni - 28 februari 2013 20:01

Tänk att redan på dag 4 gick det åt pipsvängen! Helt plötsligt så satt jag vid köksbordet och hade fått i mej ca 4 st baconskivor och feta..el typ 1/3 av en sån salladsost man kan köpa i bit! Helt galet, och det kommer att visa sej på på vågen i morron bitti! Näää, nu MÅSTE det bli skärpning! Har jag inte mer karaktär än så? Ha en fin kväll, jag är mest irriterad på mej själv..GRRR!/Nunni!

Av nunni - 28 februari 2013 05:22

Japp, dagens vikt 89,8 kg! Önskar er en fin dag!/Nunni!

Av nunni - 27 februari 2013 23:52

Hej "mitt i natta" ja, det är drygt, men det måste gå och jag är envis! Tänkte senast på lunchen idag att jag går och köper en liten påse nötter, men jag höll mej! Tänk att det bara passerat 3 dagar av denna långa kur, inte ens 1 vecka! Mätte midjan i måndagskväll.. 109 cm..hjälp, över 1 meter! Får hoppas jag fortsätter att rasa i vikt, så att nästa mätning visar en lägre siffra på måttbandet! Önskar er en god natt!/Nunni!

Av nunni - 27 februari 2013 05:52

Idag stod vågen på 90,4 kg..superbra!

Av nunni - 26 februari 2013 06:17

Vågen pekade neråt idag..nämligen på 91,2 kg! Fin dag till er!/Nunni!

Av nunni - 25 februari 2013 06:25

Go`morron!

Invägning 92,4 kg ..jag tänker inte ens kommentera det, jag väljer att ta på mej skämsstruten istället! Har druckit dagens första shake! Nu blir det ca var tredje timme, alltså 5 ggr/dag. Tar mina mått i kväll! Ha en fin dag! /Nunni!

Av nunni - 24 februari 2013 09:24

Söndag morgon..i morgon vid den här tiden har jag hunnit vägt in mej och druckit en shake med Nutrilett! Tvetydig känsla inför starten, ska bli superskönt att sätta fart och att se kilona försvinna, men samtidigt så trist att bara dricka den där sörjan. Det jobbigaste är att inte kunna äta mat med barnen, och att inte få spontanäta, t ex nån köper semlor på jobbet, men man får avstå..och bli läskad! Mat är ju en stor social bit! Men jag får försöka tänka på att själva dieten varar ju inte hela livet, utan den är tidsbegränsad, även om jag kommer att få lägga om en hel massa vad gäller mitt intag av mat from hösten och för resten av livet!


Nu måste jag tro på mej själv, trots alla msslyckade försök jag har i ryggan!


Ha en fin och härlig söndag! Nunni!

Av nunni - 24 februari 2013 01:59

Svejs!


Mina första rader i MIN egna blogg på lite lätt skakiga fingrar, dels ska jag ju lämna ut något av mitt mest privata och dels är det NU resan MÅSTE starta! Resan..som jag så många gånger startat, men inte lagt båten i hamn, aldrig nått mitt mål, men nu är det just det som det gäller att lyckas med det jag sååå länge drömt om i sååå många år, men inte har haft karaktär att genomföra fullt ut, för det är så tärande och jobbigt..min vikt! Detta ämne som det tjatas  tid och otid om, nästan överallt! Står det inte på nån löpsedel om hur du tappar ett visst antal kg i vikt genom att äta ditten eller datten, så är det jag själv som tjatar sönder nån med mitt malande att nu jädrar är det på riktigt. Och absolut jag menar det, men av nån anledning  så går det inte, eller i ärlighetens namn så är det ju bara jag som flippat ut, ut i mat/godis träsket.


Jag måste ha klara regler att förhålla mej till, det funkar inte att säga ät nyttigt och rör på dej, det blir alltid att jag äter för mycket och rör mej för lite iaf. Så min metod kommer att vara VLCD (Very Low Calorie Diet) dvs jag kommer att ersätta alla mina måltider under 16 veckor med näringspulver, och i mitt fall Nutrlett. Sen kommer jag att trappa upp med vanlig mat under lika många veckor.


Drar ett djupt andetag, för det är så drygt. Jag har önskat så många gånger att jag vore född smal, och att kunna äta utan att lägga på mej. Jag gillar mej själv i övrigt, det är bara de där kilona som är för många.


Jag kommer att väga in mej på måndag morgon, och sen väga mig varje dag (gillar och måste ha den kontrollen). Jag kommer också att mäta mej på måndag, för att sen mäta mej en gång i månaden. Jag kommer att uppdatera här vad det blir för siffror,


Den 16/6 har det gått 16 veckor, och den 6/9 har det gått ytterligare 16 veckor.


Önska mej LYCKA TILL, jag behöver allt pepp jag kan få! /Nunni!

Tidigare månad - Senare månad

En liten berättelse om att gå ner i vikt..i huvudsak med hjälp av näringspulver, t ex Nutrilett! Wish me luck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards